Bu makalemizde ProMail hesabınızda içerik filtrelemeye detaylı olarak değineceğiz.

İçerik Filtreleme

İçerik filtreleme, belirli ölçütleri karşılayan e-postalardaki eylemleri gerçekleştirmenin harika bir yoludur. Örnek olarak, belirli eklentilere sahip mesajları silmek için içerik filtrelerini kullanabilirsiniz, belirli bir e-posta adresinden başka bir hesaba iletme, yada belirli e-posta türlerinin konusunu bile değiştirmek için kullanabilirsiniz. İçerik filtreleri, iletileri belirli klasörlere taşıyarak e-postaları organize etmek için en yaygın şekilde kullanılır. Bununla birlikte, içerik filtreleme oldukça esnektir ve iletilerinizi istediğiniz şekilde filtrelemenizi sağlar.

1) İlk olarak https://promail.hosting.com.tr adresine giriniz. Ardından size verilmiş olan e-posta ve şifrenizle hesabınıza giriş yapınız.

2) Karşınıza çıkan ekranda anahtar simgesine tıklayıp içerik filtrelemeye tıklayınız. Yeni bir filtreleme eklemek içinde yeni butonuna tıklamınız yeterli olucaktır.

Devam eden ayarlarda aşağıdaki seçenekler mevcut olacaktır:

3) Genel sekmesi

  • İsim ­- Kuralı tanımlamak için seçilen arkadaş adı.
  • Şipariş – İçerik filtreleri, göründükleri sırayla yürütülür. Buna ek olarak, bir içerik filtresi tetiklendiğinde ve bir iletide bir eylem gerçekleştiridiğinde, bu iletide başka bir içerik filtreleme gerçekleştirilmez. Bu alanda filtreniz için pozisyon numarası girin. Girilen konum numarasında bir filtre zaten mevcutsa, halihazırda düzenlenmiş olan filtre bu konumu geçersiz kılar ve mevcut filtreler buna göre ayarlanır.
  • Türü eşleştir – İçerik filtresi başına birden çok koşul yapılandırılabildiğinden, ProMail, kuralın tetiklenmesi için tüm koşulların yerine getirilmesini veya yalnızca koşullardan birisini talep etme seçeneğini sunar. Bu listeden uygun seçeneği seçin.
  • Arama dizelerinde joker karakterleri etkinleştir(* ve ?) – Joker fonksiyonunu etkinleştirmek için butonu aktif ediniz. Joker karakterler, bir soru işaretinin (?) tek bir karakteri temsil ettiği be bir yıldız işareti (*) herhangi bir metni temsil ettiği belirli bir sözcüğü, deyimi veya karakteri değiştirmek için kullanılabilir. Örneğin, sales01@domain.com, sales02@domain.com ve sales03@domain.com adreslerini engellemek isterseniz, sales??@domain.com adresini girebilirsiniz. Tüm satış adreslerini engellemek istiyorsanız, bunun yerine satışlara * girebilirsiniz.

4) Durumlar

Kuralın eylemlerini tetikleyen kriterleri belirtmek için yeni koşul’a tıklayın. Seçilen her koşul için, teknik özellikleri ekleyebilir ve gerektiğinde gerekli bilgileri girebilirsiniz. Örneğin, ‘Kimden Adres’ filtrelemeyi seçerseniz, bir veya daha fazla e-posta adresi girebilirsiniz. ‘Belirli kelimeleri veya cümleler içeriyor’ filtrelemeyi seçerseniz, belirli bir metni girebilir ve bu metni bir e-postanın konusu, mesaj gövdesi, başlık,vb. Birçok durumda, karşılaştırma seçimi değiştirerek, kriter öğesinin mantığını tersine çevirme yeteneğine de sahipsiniz. Örneğin, yalnızca belirli alanlardaki e-postaları kabul etmek istediğinizi düşünün. ‘Belirli alanlardan’ koşulunu seçip karşılaştırma alanını ‘eşleşmiyor’ olarak ayarlayın. Alandan girdiğinizle eşleşmeyen alanlardan gönderilen tüm mesajlar silinebilir. Koşullara göre mevcut koşul tipleri vardır:

Kimden adresi ( Adresten )

  • Belirli adreslerden
  • Belirli alanlardan
  • Güvenilir gönderenlerden

Belirli kelimeler ve cümleler içeriyor

  • Konu
  • Gövde
  • Konu yada gövde
  • Kimden adresi ( Adresten )
  • Adrese

Adrese

  • Belirli adreslere
  • Belirli alanlara
  • Sadece bana
  • Kime alanındaki adresim
  • Adresim -kime- alanında değil

Ek dosyalar

  • Herhangi bir ek var
  • Belirli dosya adı
  • Belirli uzantı
  • Belirli bir boyut üzerinden

Diğer

  • Yüksek öncelikli olarak işaretlendi
  • Normal öncelikli olarak işaretlendi
  • Düşük öncelikli olarak işaretlendi
  • Otomatikleştirilmiş mesaj ( dönüş adresi yok )
  • Kimliği doğrulanmış gönderen

5) Eylemler

E-posta, içerik filtresi koşullarını tetiklediğinde ne yapılması gerektiğini belirleme için yeni eylem yazısına tıklayınız. Not: Girilecek bir değer gerektiren eylem seçerseniz ve alan boş bırakılırsa ProMail bu kuralı dikkate almaz.

Aşağıdaki eylemeler kullanılabilir:

  • Mesajı sil – İletiyi, gelen kutunuza asla ulaşmayacak şekilde siler. Not: içerik filtrelemesiyle silinen iletiler kurtarılamaz.
  • Mesajı yeniden yönlendir – Mesajı başka bir e-posta adresine iletir. ‘İletiyi kopyala’ seçeneğinin tersine, bu seçenek e-postanın bir kopyasını kendi hesabınızda saklamaz.
  • Sıçrama mesajı – Mesajın geri döndüğünü belirten e-postanın göndericisine bir mesaj gönderir. Silmeyi seçmediğiniz sürece iletinin size teslim edildiğini unutmayın. Not: Sistem yönetici sıçramayı devre dışı bırakmışsa, bu seçenek silme eylemiyle aynı işlevi görür.
  • Mesajı taşı Açılan listeden seçtiğiniz klasöre gelen mesajı iletir. Not: Daha sonra bu klasörü siler ve içerik filtresini etkin bırakırsanız, eylem tetiklendiğinde filtre otomatik olarak klasör oluşturur.
  • Başlık ekle – Gelen mesajda, Outlook veya başka bir e-posta istemcisi üzerinden ek filtreleme yaparken yararlı olabilecek bir e-posta başlığı ekler.
  • Konuya metin ekleE-postanın konu satırına bir unvan ekleyin. Bu, metin satırında belirttiğiniz metni içerecek şekilde konu satırı değiştirileceği için e-postaları kategorilere ayırmak için kullanışlıdır.
  • Mesajı kopyala – İletinin bir kopyasını başka bir e-posta adresine iletir ve iletinin bir kopyasını hesabınıza da bırakır.
  • Okundu olarak işaretle – İletileri okundu olarak otomatik olarak işaretler, yani gelen kutunuzda veya okunmamış olarak başka bir klasörde görünmez.
  • Önceliği ayarla – Bir mesajın önceliğini otomatik olarak artırır. Örneğin, bir VIP’den mesaj gönderen bir içerik filtresi oluşturursanız, iletinin önceliğini önemini belirtmek için yüksek olarak da ayarlamak isteyebilirsiniz.
  • Mesajı işaretle – Mesajı takip için otomatik olarak işaretler. Bu, içerik filtreniz tarafından gerçekleştirilmiş iletileri bulmanızı kolaylaştırır.