Bu makalemizde ProMail hesabınızda bağlantı sekmesine detaylı olarak değineceğiz.

1. Klasörünüzün otomatik temizlenme ayarlarına erişmek için ProMail’e giriş yapınız.

2. Ayarlar bölümüne gitmek için Menü simgesini kullanın. Ardından, gezinti bölmesinde Bağlantı öğesine tıklayınız.

  • Bulut depolama – Google drive, dropbox veya onedrive gibi hizmetlerden dosyalara bağlantı.
  • E-posta alma – Üçüncü taraf hesaplarından gelen e-postaları doğrudan ProMail’e indirin.
  • SMTP hesapları – Doğrudan ProMail içinde üçüncü taraf hesaplarından e-posta gönder.
  • Senkronize cihazlar – Hesabınız senkronizasyon bağlantılarını gözden geçirin.
  • Posta kutusu taşıma – Üçüncü taraf hesaplarından e-postaları, kişileri, takvimleri, görevleri ve notları içe aktarma

3. Bulut Depolama

ProMail, Google drive, dropbox veya onedrive gibi üçüncü taraf bulut depolama sağlayıcılarına bağlanabilir, böylece kullanıcılar e-postaları oluştururken bulutta depolanan dosyalara bağlantılar oluşturabilir. Bu, kullanıcıların sunucudaki ek boyut sınırlamaları hakkında endişelenmeden veya posta boyutlarını artırmadan dosyaları hızlı bir şekilde paylaşmalarını sağlar.

Bir bulut hizmetinin bağlama

Bulut depolama sağlayıcısıyla yeni bir bağlantı kurmak için Yeni Sağlayıcı’ya tıklayınız. Bağlanmak istediğiniz servisi seçin, ardından işlemi tamamlamak için ekrandaki komutları izleyiniz. Bir üçüncü taraf hesabına bağlandığınızda, bir e-posta mesajı oluştururken Eylemler (…) düğmesine tıklayarak o sağlayıcıda saklanan bir dosyaya bağlantı oluşturabilirsiniz. Ardından Bağlantı dosyasına tıklayınız.

Bağlı bir hizmeti kaldırma

Bağlı bir servisi kaldırmak veya bağlantıyı sıfırlamak için, bağlamış olduğunuz servisin üzerine tıklayınız. Ardından sil butonuna tıklayınız.

4. E-posta Alımı

Bu günlerde, birinin tek bir e-posta adresine sahip olması ve kullanması nadirdir. Bu nedenle, ProMail’in e-posta alımı özelliği çok harika: kullanıcıların ProMail arayüzünde doğrudan başka bir hesaptan e-postaya erişmelerine izin veriyor. Bu, kullanıcıların gmail, hotmail, yahoo! veya ProMail’e herhangi bir başka posta hesabı, böylece tüm e-postalarını bir takım farklı hesaplardan tek bir arabirim içinden alabilirler.

E-posta alımının güzel bir tamamlayıcısı SMTP hesaplarıdır. Birlikte kullanıldığında, kullanıcılar doğrudan ProMail içinde harici hesaplardan e-posta gönderebilir ve alabilir.

Bir alım hesabı bağlama

Harici bir e-posta hesabıyla bağlantı kurmak için Yeni alım görevine tıklayınız. ProMail’in hesaba bağlanabilmesi ve mesajları almaya başlaması için birkaç bilgi gerekmektedirç Bu ayarlar bilinmiyorsa, BT veya e-posta yöneticiniz ile aşağıdaki listede istediğiniz bağlantı türüne karşılık gelen iletişim kurmanız önerilir: POP veya IMAP.

POP alımı

ProMail’in POP alma servisi, başka bir sunucunun gelen kutusundan gelen e-posta mesajlarını POP3 aracılığıyla indirecek bunları ProMail posta kutunuza gönderecektir. POP veya IMAP arasındaki birincil farklardan biri, POP hesabının genellikle iletileri alması ve daha sonra kaynak sunucudan silmesidir. ProMail’in POP hesabının genellikle iletileri alması ve daha sonra kaynak sunucudan silmesidir.

POP mesaj alımı için yeni bir hesap oluştururken, aşağıdaki seçenekler kullanılabilir:

  • Tip– POP veya IMAP seçeneğini seçiniz.
  • Sunucu Adresi– Bağlanmak istediğiniz e-posta sunucusunun adresi. Bu büyük olasılıkla posta sunucusunun URL’si olacaktır. (Ör. Mail.example.com).
  • Port– E-posta sunucusuna bağlanmak için kullanılan port. Varsayılan olarak, bağlantı noktası 110’dur. Ancak, bazı posta sağlayıcıları POP alımı için ayrı bir bağlantı noktası gerektirebilir.
  • Kullanıcı adı– E-posta sunucusuyla kimlik doğrulamak için kullanılan tanımlayıcı. Bu büyük olasılıkla ProMail içine getirmek istediğiniz tam e-posta adresi olacaktır.
  • Şifre– Mail hesabına giriş yapmak için kullanılan şifre.
  • Alım Yöntemi– ProMail’in, sunucudaki yeni mesajları Manuel veya Otomatik olarak kontrol ettiği yöntem. İletileri el ile almayı seçerseniz, Harici Hesaplar sayfasına gitmeniz, alma görevini tıklatmanız ve ardından yeni iletileri kontrol etmek için İletileri Şimdi Al’ı tıklamanız gerekir. Mesajları otomatik olarak almayı seçerseniz, mesajlar her 10 dakikada bir otomatik olarak alınacağından Harici Hesaplar sayfasına geri dönmeniz gerekmez.
  • Hedef Klasör– Harici hesabın mesajlarının indirileceği klasör.
  • APOP kimlik doğrulamasını etkinleştir– Sunucu ek giriş güvenliği gerektiriyorsa bu seçeneği seçiniz.
  • Mesajları sunucuda bırak– ProMail posta kutunuza yüklendikten sonra mesajlarınızı sunucuda tutmak için bu seçeneği belirleyiniz.
  • SSL İste– Sunucuya bağlantı SSL olması gerekiyorsa bu seçeneği seçiniz.
  • Spam ve içerik filtrelemeyi etkinleştir– ProMail spam ve içerik filtreleme ayarlarınızı bu sunucudan indirilen mesajlara uygulamak için bu seçeneği belirleyiniz.
  • Test Bağlantısı– Girilen kimlik bilgileri kullanılarak bir bağlantının kurulabildiğini doğrulamak için bu düğmeye tıklayınız.

IMAP alımı

ProMail’in IMAP erişim servisi, IMAP yoluyla başka bir sunucudan e-posta mesajlarını indirecek ve bunları ProMail posta kutunuza gönderecektir. IMAP ve POP arasındaki birincil fark, bir IMAP hesabının orijinal iletileri orijinal posta sunucusunda varsayılan olarak bırakacağıdır. Diğer birincil fark, IMAP, TÜM mesajların harici posta kutusunun tüm klasörlerinde alınmasına izin vermesidir; POP ise yalnızca İçeriği Gelen Kutusu’ndan indirir.

IMAP mesajı alımı için yeni bir hesap oluştururken, aşağıdaki seçenekler kullanılabilir:

  • Tip– POP veya IMAP seçeneğini seçiniz.
  • Sunucu Adresi– Bağlanmak istediğiniz e-posta sunucusunun adresi. Bu büyük olasılıkla posta sunucusunun URL’si olacaktır. (Ör. Mail.example.com).
  • Port– E-posta sunucusuna bağlanmak için kullanılan port. Varsayılan olarak, bağlantı noktası 143’tür. Ancak, bazı posta sağlayıcıları IMAP erişimi için ayrı bir bağlantı noktası gerektirebilir.
  • Kullanıcı adı– E-posta sunucusuyla kimlik doğrulamak için kullanılan tanımlayıcı. Bu büyük olasılıkla ProMail içine getirmek istediğiniz tam e-posta adresi olacaktır.
  • Şifre– Mail hesabına giriş yapmak için kullanılan şifre.
  • Alım Yöntemi– ProMail’in, sunucudaki yeni mesajları Manuel veya Otomatik olarak kontrol ettiği yöntem. İletileri el ile almayı seçerseniz, Harici Hesaplar sayfasına gitmeniz, alma görevini tıklatmanız ve ardından yeni iletileri kontrol etmek için İletileri Şimdi Al’ı tıklamanız gerekir. Mesajları otomatik olarak almayı seçerseniz, mesajlar her 10 dakikada bir otomatik olarak alınacağından Harici Hesaplar sayfasına geri dönmeniz gerekmez.
  • Klasör Aktarım Yöntemi– ProMail’in e-postaları sunucudan içe aktarma yöntemi .POP yerine bir IMAP bağlantısı oluşturmanın avantajı, IMAP’nin var olan klasörlerin ProMail’e getirilmesine izin vermesidir. Kullanıcılar harici hesap klasörlerini kök klasör olarak eklemeyi veya mevcut bir ProMail klasöründe alt klasörler olarak eklemeyi seçebilirsiniz.
  • SSL gerektirir– Sunucuya bağlantı SSL olması gerekiyorsa bu seçeneği seçiniz.
  • Spam ve içerik filtrelemeyi etkinleştir (yalnızca Gelen Kutusu)– ProMail spam ve içerik filtreleme ayarlarınızı bu sunucudan indirilen mesajlara uygulamak için bu seçeneği belirleyiniz.
  • Test Bağlantısı– Girilen kimlik bilgileri kullanılarak bir bağlantının kurulabildiğini doğrulamak için bu düğmeye tıklayınız.

Alım Görevini Kaldırma

Bir alma görevini kaldırmak veya bağlantıyı sıfırlamak için, alma görevleri listesinden hesabı tıklayın. Ardından Sil’e tıklayınız.

5. SMTP Hesapları

Bu günlerde, birinin tek bir e-posta adresine sahip olması ve kullanması nadirdir. Bu nedenle, ProMail’in SMTP Hesapları özelliği harikadır: kullanıcıların ProMail Web arayüzünde doğrudan başka bir hesaptan e-posta göndermesine olanak tanır. Bu, kullanıcıların Gmail, Hotmail, Yahoo! veya ProMail’e herhangi bir başka posta hesabı, böylece tüm e-postalarını birtakım farklı hesaplardan tek bir arabirim içinden gönderebilirler.

SMTP Hesaplarına hoş bir tamamlayıcı, E-posta Erişimi’dir. Birlikte kullanıldığında, kullanıcılar doğrudan ProMail içinde harici hesaplardan e-posta gönderebilir ve alabilir.

Bir SMTP Hesabı Bağlama

Harici bir e-posta hesabıyla bağlantı kurmak için Yeni SMTP Hesabı’nı tıklayın. ProMail’in hesaba bağlanabilmesi için birkaç bilgi gereklidir. Bu ayarlar bilinmiyorsa, aşağıdaki listeyle BT veya E-posta Yöneticinize başvurmanız iyi olur.

Yeni bir SMTP hesabı oluştururken, aşağıdaki seçenekler kullanılabilir:

  • Ekran adı– Bu hesap kullanılarak gönderilen e-postaların Kimden alanında görünmesi gereken ad.
  • Sunucu Adresi– Bağlanmak istediğiniz harici e-posta sunucusunun adresi. Bu genellikle mail.example.com şeklini alır.
  • Sunucu portu– E-posta sunucusuna bağlanmak için kullanılan port. Varsayılan olarak, bağlantı noktası 25’dir. Ancak, bazı ISS’ler varsayılan olarak 25 numaralı bağlantı noktasını engeller. Bu nedenle, bu hesap için uygun bağlantı noktasını kullandığınızdan emin olmak için e-posta sağlayıcınızla veya e-posta yöneticinizle görüşmek iyi bir fikirdir.
  • Şifreleme– Harici e-posta sunucusu tarafından gereken şifreleme türü. Birçok ISS ve servis sağlayıcı, e-posta göndermek için SSL kullanmanızı gerektirir.
  • E-posta Adresi– Harici e-posta sunucusuna karşılık gelen e-posta adresi. Örneğin, jdoe@example.com.
  • Kimlik Doğrulamayı Etkinleştir– Bu e-posta adresinden posta göndermek için SMTP kimlik doğrulaması gerekiyorsa bu seçeneği belirleyin. Bunun anlamı, bu hesabı kullanarak bir ileti göndermeye çalıştığınızda, SmarterMail adresinizi doğrulamak için kimlik bilgilerinizi gönderen sunucuya geri gönderecek ve gönderen posta sunucusunun bu hesaptan posta göndermeye yetkili olduğunuzu bilmesini sağlayacaktır.
  • Kullanıcı adı– Harici e-posta sunucusuyla kimlik doğrulamak için kullanılan tanımlayıcı.Çoğu durumda, bu ve E-posta Adresinin aynı olması gerekir.
  • Şifre– Harici e-posta sunucusuyla kimlik doğrulamak için kullanılan şifre.
  • SMTP Bağlantısını Test Et– Girilen kimlik bilgileri kullanılarak bir bağlantının kurulabildiğini doğrulamak için bu düğmeye tıklayınız.

Bir SMTP Hesabını Kaldırma

Bir SMTP hesabını kaldırmak veya bağlantıyı sıfırlamak için, SMTP Hesapları listesinden hesabı tıklayın. Ardından Sil’i tıklayınız.

6. Posta Kutusu Taşıma

Posta kutusu taşımanın altındaki Taşıma butonuna tıklayınız.

 

Gmail üzerinden posta kutusu taşıma

İlk olarak gmail üzerinden posta kutunuzun taşınması için izin verilmesi gerekmektedir. https://myaccount.google.com/lesssecureapps bu adrese giderek hesabınız üzerinden izin vermelisiniz. Daha sonra ;

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan pencerede gmail e tıklıyoruz.

 

 

  • İlk olarak aktarılacak olan öğeleri seçiyoruz.
  • Daha sonra mail adresinizi ve şifrenizi giriniz.
  • Başlangıç butonuna tıklayıp aktarma işlemini başlatabilirsiniz.

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.

 

Outlook üzerinden posta kutusu taşıma

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan sekmede outlook a tıklıyoruz.

 

  • Sunucu adresi kısmına sunucu adresimizi, tip kısmından tip seçiyoruz ( IMAP veya POP ), kullanıcı adı kısmına e-posta hesabımızı, şifre kısmına da şifremizi yazıp başlangıç butonuna tıklıyoruz.

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.

 

Exchange üzerinden posta kutusu taşıma

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan sekmede exchange e tıklıyoruz.

 

  • İçe aktarılacak öğeler kısmından aktarılmasını istediğiniz öğeleri seçiniz, sunucu adresi kısmına sunucu adresinizi, alan adı kısmına alan adınızı, kullanıcı adı kısmına kullanıcı adınızı, şifre kısmına şifrenizi yazdıktan sonra başlangıç butonuna basınız.

 

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.

 

MailEnable üzerinden posta kutusu taşıma

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan sekmede mailenable a tıklıyoruz.

 

  • Sunucu adresi kısmına sunucu adresimizi, tip kısmından tip seçiyoruz ( IMAP veya POP ), kullanıcı adı kısmına e-posta hesabımızı, şifre kısmına da şifremizi yazıp başlangıç butonuna tıklıyoruz.

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.

 

IceWarp üzerinden posta kutusu taşıma

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan sekmede icewarp a tıklıyoruz.

 

  • Sunucu adresi kısmına sunucu adresimizi, tip kısmından tip seçiyoruz ( IMAP veya POP ), kullanıcı adı kısmına e-posta hesabımızı, şifre kısmına da şifremizi yazıp başlangıç butonuna tıklıyoruz.

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.

 

Diğer üzerinden posta kutusu taşıma

  • Taşıma butonuna tıkladıktan sonra açılan sekmede diğer e tıklıyoruz.

 

  • Sunucu adresi kısmına sunucu adresimizi, tip kısmından tip seçiyoruz ( IMAP veya POP ), kullanıcı adı kısmına e-posta hesabımızı, şifre kısmına da şifremizi yazıp başlangıç butonuna tıklıyoruz.

 

Taşıma işlemi tamamlandığında tüm aktarmak istediğiniz dosyalarınız aktarılmış olacaktır.